|
Projekty |
V školskom roku 2005/2006 Oddelenie didaktiky fyziky, ÚFV
PF UPJŠ v Košiciach pod vedením RNDr. Zuzany Ješkovej,
PhD. pripravilo projekt pre žiakov zameraný na laboratórne
merania podporované počítačom. Počas realizácie projektu
mali žiaci možnosť
realizovať štandardné laboratórne merania (ktoré sú súčasťou
učebných osnov pre gymnáziá) ako i ďalšie zaujímavé
experimenty, pri ktorých
na meranie a spracovanie výsledkov sa využíval počítač
so systémom IP COACH.
Pod
vedením vyučujúceho fyziky Mgr. Eduarda Gajdoša študenti 2.A
triedy uskutočnili tieto merania:
-
Úvod
(sonda tlaku, teploty, napätie a prúd, nástroje na
spracovanie výsledkov)
-
Tepelné
deje v plynoch
-
Závislosť
objemu(hustoty) vody na teplote. Anomália vody
-
Skupenské
premeny - súbor experimentov
-
Ohmov
zákon pre uzavretý elektrický obvod VA
charakteristika lineárneho a nelineárneho vodiča a polovodiča
-
Určenie
závislosti odporu lineárneho vodiča, resp. termistora na
teplote
Coach
je univerzálne prostredie pre vzdelávanie v oblasti prírodných
vied, matematiky a základov techniky. Integruje nástroje
pre meranie, riadenie, videomeranie, modelovanie, pokročilé
spracovanie dát a analýzu dát.
Meranie Coach umožňuje
spracovanie dát zo senzorov pripojených k interfejsu (napríklad
senzorov teploty, pH, ...) pri rôznorodých nastaveniach
podmienok merania.
Riadenie Coach umožňuje vytvárať
a používať programy na ovládanie zariadení (napríklad
žiarovka, motor, relé....) pripojených k interfejsu. Takto
je možné vytvárať výkonné automatické systémy.
Modelovanie Coach umožňuje
používať a vytvárať dynamické modely v grafickom
alebo v textovom móde. Dáta vypočítané modelom (hypotézy)
je možné porovnávať s dátami meranými.
Videomeranie Coach umožňuje
zbierať dáta (poloha čas) z videosekvencie, alebo
sekvencie obrázkov z digitálneho fotoaparátu.
Všetky
dáta získané pri meraní, riadení, modelovaní alebo
videomeraní môžu byť ďalej spracované
mnohými nástrojmi, ktoré sú súčasťou systému.
http://www.ddp.fmph.uniba.sk/~hola/index_file/c5/index.html
http://sis.science.upjs.sk/fyzika/experimenty/ip-coach/elprudkovy/zoznam.htm |
Projekt
EPPOG
Úlohou
študentov bolo analyzovať údaje ktoré získali vedci v európskom
centre jadrového výskumu CERN.
EPPOG je Európsky edukačný projekt v oblasti fyziky častíc,
ktorý pripravila Európska skupina pre popularizáciu časticovej
fyziky (EPPOG) a Európska fyzikálna spoločnosť (EPS).
Druhý ročník sa uskutočnil v dňoch 6.až 21 marca 2006 a podieľalo
sa na ňom vyše 60 univerzít a výskumných centier z 18
štátov Európy. Aj študenti nášho gymnázium sa zapojli
do projektu a to R. Andrássy, M.Urbančík, M. Vargová,
J.Tóth, M.Terifaj, M. Harmanová a Z. Štrbík
Títo študenti sa zoznámili s vedeckou prácou.
Virtuálna kolaborácia pod vedením RNDr. Murína. CSc.
koordinovala zdarné spojenie medzi Košicami a urýchľovačom
LEP v Európskom centre jadrového výskumu (CERN) v Ženeve.
Študenti identifikovali konečný stav rôznych elementárnych častíc
(kvarkov, elektrónov, miónov a častíc tau), z ich dráh
a signálov v rôznych častiach LEP detektorov.
Vyhodnotenie práce študentov sa robilo v priamom
videokonferenčnom stretnutí s fyzikmi v CERN-e. Odborným
garantom bola prof.RNDr.G.Martinská.CSc., z Katedry jadrovej
a subjadrovej fyziky Ústavu fyzikálnych vied PF UPJŠ.
Taje
mikrosveta, v ktorom panujú odlišné zákonitosti než v makrosvete
v ktorom žijeme, vysvetlila
na prednáške Doc. RNDr. J.Hlaváčová, CSc., a RNDr.
S.Tuleja.
http://vk.upjs.sk/~VK_UPJS/Masterclasses2006/Masterclasses_pozvanka_2006.doc |
Fyzikálna
olympiáda
V šk
roku 2005/2006 desiati žiaci školy riešili fyzikálnu olympiádu.
Úspešným riešiteľom krajského kola kat.D bol
Poláček z 1.A tiedy.
V šk .roku
2006/2007 žiaci pracuje v dištančnom kurze na podporu
fyzikálnej olympiády pri PF UPJŠ organizovaného vedúcim
ODF
RNDr. Marianon Kirešom, PhD.
Opis a priebeh kurzu
Kurz
je dostupný pre zaregistrovaných používateľov cez webové stránky.
V prostredí na administrovanie dištančného vzdelávania (LMS)
Moodle je pripravený kompletný výučbový a metodický
materiál pre učiteľa a žiakov, ktorého cieľom je:
-
zdokonaliť
(naučiť) stratégiu riešenia fyzikálnych úloh,
-
oboznámiť
žiakov s metódami riešenia fyzikálnych úloh,
-
zlepšiť
fyzikálne myslenie, schopnosti aplikovať teoretické
vedomosti pri riešení úloh,
-
rozvíjať
tvorivosť pomocou riešenia vhodných úloh,
-
naučiť
žiakov pracovať s odbornou literatúrou a tým hlbšie vnikať
do fyzikálnych problémov,
-
chápať
fyziku ako súčasť kultúrneho dedičstva ľudstva,
-
pripraviť
žiakov na riešenie úloh v rôznych fyzikálnych súťažiach.
Kurz
pozostáva z 28
modulov a pokrýva prácu záujmového útvaru alebo
individuálnu prípravu študentov počas celého školského roka
(október - jún).
V každom
module sa nachádzajú vybrané riešené úlohy zadelené do troch úrovní náročnosti a úlohy
z predchádzajúcich ročníkov FO, neriešené
úlohy na samostatné precvičovanie, domáce
zadania, odkazy na
informačné zdroje, metodické
pokyny pre učiteľa k riešeniu fyzikálnych úloh daného
modulu.
Štúdium
v rámci daného kurzu bude riadiť odborný
garant kurzu v spolupráci s tútormi.
Administrátor sleduje
priebeh štúdia jednotlivých skupín po organizačnej stránke a pomáha
s riešením prípadných technických problémov. Účastníci
dištančného kurzu študujú samostatne z pripravených
materiálov, resp. využívajú spracované materiály a metodiku
pri práci krúžku pod
vedením učiteľa.
V rámci
vybraných modulov riešia študenti jednu úlohu ako domáce zadanie a posielajú ju tútorom. Odovzdané úlohy sú
opravené a študenti sú informovaní o (ne)správnosti riešenia,
v spolupráci s tútorom sú navádzaní na úpravy a správne
riešenia. Odporúčaný
týždenný čas: 1 hod v PC
miestnosti (resp. zabezpečený prístup k počítaču) +
1 hod. v učebni
fyziky.
Dištančný
kurz je pripravovaný a spravovaný v rámci riešenia
grantovej úlohy: KEGA 3/4321/06: Multimediálny výučbový
hypertext ako prostriedok zvyšovania záujmu o fyzikálne vzdelávanie
a jeho využitie v rámci dištančného kurzu na podporu riešenia
úloh fyzikálnej olympiády.
Použitá
metodika a vytvorené materiály sú súčasťou dizertačnej
práce RNDr. Ivan Duľa: Metódy
a formy práce so žiakmi nadanými na fyziku. |
S
ďalekohľadom na cestách
Mgr.
Eduard Gajdoš v spolupráci s Centrom voľného času Domino v Košiciach
zorganizoval pre 1.A a 1.B triedu v šk. roku 2005/2006
pozorovania oblohy.
Študent R.Andrássy
získal 2. miesto v krajskom kole a 2. miesto v celoslovenskom
kole v kategórii" Čo vieš o hviezdach"
Študenti Petruš
1.F, Dráb 3.A ,Kvetko 3.A, Maruscák 4.C sa zúčastnili
26.9.2006 vernisáži k projektu "S ďalekohľadom na cestách " podporovaného Národnou agentúrou
MLÁDEŽ.
|
Projekty žiakov ( prezentácie, web stránky, referáty...)
[ Úvod ]
[ Up
]
Posledná zmena: 1.11..2009 300:00:00 CET |